Termeni si conditii utilizare website

Aceasta pagina se refera la termenii si conditiile in care poate fi utilizat website-ul www.superegipt.ro

Accesand sau utilizand website-ul www.superegipt.ro, acceptati automat termenii si conditiile de mai jos. Termenii si conditiile se aplica tuturor utilizatorilor site-ului. Acest site este detinut si administrat de agentia de turism Inflight Travel, parte a SC Vianet Shop S.R.L., cu sediul pe Narciselor 28, Florești, jud. Cluj, Romania.

Inflight Travel face eforturi permanente pentru a pastra acuratetea informatiilor din acest site. Rareori acestea pot contine mici inadvertente: unele servicii sau tarife pot fi modificate de catre parteneri fara preaviz sau pot contine erori de operare. Fotografiile au caracter informativ si pot contine servicii neincluse in oferta standard. Toate ofertele prezente in site sunt valabile in limita locurilor disponibile. Va stam oricand la dispozitie pentru eventuale clarificari.

Inflight Travel nu este responsabila pentru eventualele neconcordante care pot aparea intre informatiile din site si informatiile direct de la consultantii de vanzari ai agentiei. Intotdeauna vor avea prioritate informatiile primite direct de la consultantii de vanzari ai agentiei. 

  1. Drepturile utilizatorului

Utilizatorul www.superegipt.ro are dreptul sa vizualizeze site-ul pe monitorul calculatorului, sa tipareasca parti ale continutului site-ului pe suport de hartie si sa salveze pagini in format electronic doar in scopuri personale, non-comerciale.

  1. Obligatiile utilizatorului

Accesand site-ul www.superegipt.ro, sunteti de acord sa respectati urmatoarele obligatii incluzand (fara a se limita):

  • responsabilitatea financiara pentru toate tranzactiile efectuate in contul sau in numele Dvs.;
  • aveti varsta peste 18 ani si capacitatea legala de a initia actiuni juridice;
  • garantarea veridicitatii datelor furnizate despre Dvs. si membrii familiei Dvs;
  • va asumati tranzactiile financiare efectuate in numele sau pentru dvs.
  • neutilizarea site-ului in scopuri speculative, a generarii de rezervari false sau frauduloase;
  • interzicerea transmiterii materialelor politice, pornografice sau rasiste sau a altor materiale care contravin legii;
  • obligativitatea de a nu altera, copia, transmite, distribui, vinde, afisa, licentia sau reproduce continutul site-ului cu exceptia utilizarii in scop personal si necomercial a unei singure copii a informatiei continuta in site;
  • utilizatorul superegipt.ro nu are dreptul sa foloseasca (in forma existenta sau modificata) in scop comercial continutul site-ului;
  • utilizatorul superegipt.ro nu are dreptul sa inlature notificarea despre drepturile de autor si/sau marca inregistrata de pe copiile continutului. Copiile vor fi facute doar conform termenilor de utilizare;
  • utilizatorul superegipt.ro nu are dreptul de a crea baze de date sau manuale prin descarcarea pagina cu pagina a continutului site-ului;

Solicitarile privind republicarea sau redistribuirea de continut vor fi adresate catre agentia de turism

Inflight Travel, detinuta de SC Vianet Shop SRL, la adresa contact@superegipt.ro. 

  1. Conditiile generale de rezervare si achizitionare servicii pe www.superegipt.ro

Orice rezervare efectuata pe site va fi considerata drept intentia dumneavoastra de a achizitiona un anumit produs sau serviciu turistic de la Furnizor. Daca cererea dumneavoastra va fi acceptata, veti primi un e-mail de confirmare de la Inflight Travel si va intra in vigoare Contractul de comercializare a pachetelor de servicii turistice, termenii contractului fiind acceptati de catre Turist in momentul plasarii comenzii pe website-ul www.superegipt.ro sau in momentul primirii prin mijloace electronice a continutului termenilor si conditiilor de comercializare a pachetelor de servicii turistice si achitarii contravalorii sejurului comandat. Dupa achitarea integrala a contravalorii sejurului rezervat, utilizatorul va primi documentele de calatorie la adresa de e-mail sau numar de fax indicate de client.

Ofertele sunt valabile in limita locurilor disponibile. Inflight Travel nu este responsabila pentru eventualele neconcordante care pot aparea intre informatiile privind tarifele si alte informatii din site si informatiile primite direct de la reprezentantii Inflight Travel (consultantii de vanzari). In aceste cazuri vor avea prioritate, intodeauna, informatiile primite de la reprezentantii Inflight Travel (consultantii de vanzari).

Toate serviciile turistice publicate pe site se confirma in functie de disponibilitatea Furnizorilor. Termenii si conditiile Furnizorului (incluzand regulile de transport ale pasagerilor impuse de liniile aeriene) se vor aplica aditional Termenilor si Conditiilor acestui site.

Termenii Furnizorilor pot include prevederi referitoare la diferite proceduri de plata, obligatii, anulari, modificari ale rezervarilor si restituiri de bani (daca este cazul) ori restrictii de alta natura. Unele companii aeriene pot impune taxe suplimentare. Inflight Travel nu este responsabila pentru costurile care pot sa apara in momentul transferurilor de la un aeroport / terminal la altul. De asemenea unele hoteluri pot colecta diferite taxe locale.

In momentul navigarii pe site, veti putea observa referiri la diferite conditii aplicabile ofertelor speciale. Va rugam sa cititi cu atentie acesti termeni si sa luati legatura cu Inflight Travel pentru detalii complete. 

  1. Anulari/Modificari

Anularea sau modificarea serviciului rezervat sau achizitionat se va face in functie de Termenii si Conditiile fiecarui Furnizor. In cazul in care doriti anularea sau modificarea unui serviciu rezervat sau achizitionat, este responsabilitatea dumneavoastra de a informa in scris agentia Inflight Travel despre intentiile dumneavoastra.

In anumite cazuri este posibil sa nu puteti anula / modifica anumite servicii turistice sau va trebui sa respectati anumite cerinte pentru aceste actiuni.

Inflight Travel sau  Furnizorul accepta toate formele de cereri scrise. Inflight Travel sau Furnizorul nu pot anula / modifica serviciul turistic inainte de a primi cererea dvs ferma in scris. Puteti anula rezervarea dvs efectuata prin intermediul site-ului in concordanta cu termenii si conditiile Furnizorului.

In eventualitatea modificarii unei rezervari (incluzand, dar fara a se limita, anulari, restituiri de sume, schimbari de nume), Inflight Travel isi rezerva dreptul de a aplica anumite taxe pentru a acoperi costurile administrative care pot rezulta din aceasta actiune. Aceste taxe difera fata de taxele impuse direct de catre Furnizor.

  1. Efectuarea platilor

Nu se accepta alte modalitati de plata in afara celor prezentate pe site si nu ne asumam nici o responsabilitate pentru sumele de bani trimise prin curierat.

In functie de termenii si de conditiile impuse de hoteluri, la momentul rezervarii vi se poate cere plata integrala sau partiala a serviciului rezervat, iar plata va fi efectuata in conturile agentiei Inflight Travel detinuta de SC Vianet Shop SRL.

Inflight Travel sau Furnizorul nu-si asuma nici o obligatie de a emite biletele, voucher-ul sau alte documente de calatorie in cazul neplatii integrale a serviciilor comandate. In orice situatie, sunteti responsabil pentru plata sumelor aferente serviciilor turistice comandate.

Inflight Travel sau Furnizorul isi rezerva dreptul de a incasa suplimentar orice taxe (sau comisioane) care pot sa apara la momentul rezervarilor. In acest caz veti fi informat despre comisioanele aplicabile. 

  1. Modalitati de plata

Acceptam urmatoarele metode de plata pentru rezervarile dumneavoastra: 

Transfer bancar sau depunere numerar la banca

Dupa primirea facturii proforme, va rugam sa achitati contravaloarea acesteia in maxim 24 h prin transfer bancar sau depunere numerar la orice agentie sau sucursala Banca Transilvania.

Beneficiar: SC Vianet Shop SRL
Adresa: Florești, Narciselor 28, jud. Cluj, Romania
CUI  RO21060064
J12/686/2007

Conturi bancare  Banca Transilvania
RON: RO36BTRL06701202E31507XX
EURO: RO11BTRL06704202E31507XX

Cod Swift / BIC: BTRLRO22

Banca Transilvania Cluj, Bulevardul Eroilor 36, Cluj-Napoca 400027, Romania
Nota: Dupa efectuarea platii, va rugam sa ne trimiteti dovada efectuarii acesteia pe adresa de e-mail: contact@superegipt.ro

  1. Continut. Toate informatiile, date, text, software, fotografii, grafice, materiale video, mesaje sau alte materiale reprezinta continutul site-ului www.superegipt.ro. Continutul site-ului  nu va fi difuzat, vandut sau revandut de catre terti. Pe site sunt publicate informatii cu scop consultativ. Va rugam notati ca informatiile publicate pe Site pot fi modificate oricand. Este necesar sa verificati cu consultantul www.superegipt.ro, ambasada sau biroul de turism de la destinatie, ca informatiile publicate sunt de actualitate.
    Este responsabilitatea utilizatorului de a se asigura ca va calatori in conformitate cu masurile aplicabile.
    www.superegipt.ro nu garanteaza ca informatia cuprinsa in site (incluzand, dar fara limitare, tarifele, descrierile, datele) nu poate avea erori sau lipsuri, dar vom corecta erorile de indata ce ne sunt semnalate.
  1. Confidentialitatea datelor

Prin acordul dumneavoastra exprimat prin accesarea si utilizarea www.superegipt.ro, datele cu caracter personal si orice alte informatii ale dumneavoastra pot fi prelucrate si utilizate de Inflight Travel in orice activitati si scopuri legate de marketing si in scopul realizarii de baze de date si utilizarea acestora oricare ar fi ele. 

  1. Drepturile de proprietate intelectuala

Materialele prezentate in cadrul website-ului www.superegipt.ro si eventualele informatii transmise prin intermediul postei electronice sunt proprietatea agentiei Inflight Travel, detinuta de SC Vianet Shop SRL sau a partenerilor sai din acest proiect, dupa caz, si sunt protejate prin drepturi de autor, drepturi de marca si alte drepturi de proprietate intelectuala.

  1. Prelucrarea datelor cu caracter personal

Conform cerintelor Legii nr.677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date modificata si completata si ale Legii nr.506/2004 privind prelucrarea datelor cu caracter personal si protectia vietii private in sectorul comunicatiilor electronice, in privinta acestui site, datele personale pe care ni le furnizati despre dumneavoastra ori o alta persoana sunt administrate, in conditii de siguranta si numai pentru scopuri specificate, de catre SC Vianet Shop SRL.

Necesitatea colectarii acestor date reprezinta posibilitatea de a furniza bunuri si servicii turistice.

Sunteti obligat (obligata) sa furnizati unele din aceste date (indicate explicit in anumite pagini din site) si puteti in mod optional sa furnizati alte informatii suplimentare (indicate explicit in anumite pagini din site), toate aceste informatii fiind necesare pentru furnizarea de bunuri si servicii turistice. Refuzul furnizarii informatiilor obligatorii de catre dvs, determina imposibilitatea accesarii serviciilor turistice solicitate.

Informatiile inregistrate sunt destinate utilizarii de catre operatori si sunt comunicate numai urmatorilor destinatari: angajati si anumiti colaboratori ai SC Vianet Shop SRL, care se ocupa de furnizarea si de intretinerea infrastructurii legate de serviciile pe internet oferite pe acest site.

Conform Legii nr.677/2001, beneficiati de dreptul de acces, de interventie asupra datelor, dreptul de a fi supus unei decizii individuale si dreptul de a va adresa justitiei. De asemenea, aveti dreptul sa va opuneti prelucrarii datelor personale care va privesc si sa solicitati stergerea datelor. Pentru exercitarea acestor drepturi, va puteti adresa cu o cerere scrisa, datata si semnata, la Inflight Travel, Cluj-Napoca, Aleea Brates 5 / 23, 400566, jud. Cluj, Romania. Daca unele din datele despre dumneavoastra sunt incorecte, va rugam sa ne informati cat mai curand posibil.

  1. Clauze de neraspundere

Site-ul www.superegipt.ro are caracter informativ. Agentia nu isi asuma nicio responsabilitate cu privire la corectitudinea sau exactitatea acestor informatii.
Agentia Inflight Travel nu garanteaza in niciun fel, explicit sau implicit, realitatea, actualitatea si integritatea informatiilor de pe site.
Eventualele neconcordante sau erori care pot aparea la un moment dat intre continutul site-ului si datele reale, nu implica nicio raspundere de orice natura pentru Inflight Travel.

Datele si informatiile accesibile publicului pe acest site nu constituie recomandari, garantii, consultanta sau angajament din partea Inflight Travel.

Inflight Travel nu va putea fi tinuta raspunzatoare fata de nici o persoana/entitate pentru nici un fel de daune care ar rezulta, direct sau indirect, din utilizarea site-ului www.superegipt.ro sau ca urmare a oricarei erori sau omisiuni.

Inflight Travel actioneaza si ca agent pentru terti furnizori cum sunt: liniile aeriene, hoteluri, companii de inchiriat masini precum si alti Furnizori de Servicii Turistice – denumiti in continuare Furnizori.

Inflight Travel nu-si asuma nici o responsabilitate pentru produsele si serviciile turistice oferite de Furnizori si nu garanteaza in nici un fel (fie explicit sau implicit) acuratetea sau calitatea produselor si a serviciilor reflectate pe acest Site. 

  1. Modificari in termeni si conditiile de utilizare

Inflight Travel poate aduce modificari termenilor si conditiilor de utilizare, fara a anunta acest lucru anterior in continutul site-ului. Va rugam, deci, sa recititi termenii si conditiile de utilizare de fiecare data cand accesati sau utilizati acest site. Utilizarea site-ului de catre dumneavoastra, ulterior modificarii acestor termeni, constituie acceptarea de catre dumneavoastra a termenilor si conditiilor modificate.

Aceste reguli sunt in conformitate cu legislatia romana in vigoare. Incalcarea prevederilor acestui document constituie o violare a drepturilor Inflight Travel, detinuta de SC Vianet Shop SRL  si poate atrage raspunderea civila, contraventionala sau, dupa caz, penala a persoanei in culpa. Conflictele aparute in legatura cu termenii de utilizare ale site-ului vor fi supuse spre solutionare instantelor judecatoresti.

Acest site poate contine linkuri catre diverse site-uri. Atunci cand accesati aceste site-uri, va aflati implicit in afara site-ului www.superegipt.ro si aveti obligatia de a respecta termenii si conditiile de utilizare ale noilor site-uri accesate.

  1. Modificari ale serviciului. Inflight Travel isi rezerva dreptul de a modifica in orice moment, sau sa intrerupa, temporar sau in mod permanent, serviciile disponibile pe site, in totalitate sau partial, cu sau fara o notificare prealabila.
  2. Publicitate/promotii. Inflight Travel poate organiza in orice moment campanii publicitare si/sau promotii prin bannere publicate pe site si/sau prin e-mailuri adresate clientilor/utilizatorilor. Tipul sau dimensiunea spatiului alocat pentru publicitate pe site poate fi modificat oricand fara a necesita o notificare prealabila. Inflight Travel nu isi asuma responsabilitatea privind continutul sau politica de organizare a promotiilor a paginilor web pe care le veti accesa de pe site-ul www.superegipt.ro. Inflight Travel nu este raspunzator pentru orice pierdere sau prejudiciu de orice fel, rezultat din asocierea/participarea in promotii ale companiilor de publicitate gasite pe sau prin intermediul site-ului.
  3. Newsletter. Inflight Travel expediaza periodic newsletter-uri prin e-mail si e-mail-uri promotionale referitoare la produsele si serviciile oferite de agentie si partenerii sai, catre adresele de e-mail primite odata cu inregistrarea pe site sau prin alta modalitate. La cerere Inflight Travel poate retrage utilizatorii (si informatiile despre acestia) din baza de date, sau le poate permite sa renunte la optiunea de a primi newsletter-uri sau de a fi contactati.

TERMENI SI CONDITII DE COMERCIALIZARE A PACHETELOR DE SERVICII TURISTICE

Părţile contractante:

Societatea SC Vianet Shop SRL, cu sediul în Cluj-Napoca 400566, jud. Cluj, Brates 5 / 23, număr de înregistrare la registrul comerţului J12/686/2007, cod de înregistrare fiscală RO21060064, reprezentată prin Vadan Paula Ioana, în calitate de director, titulară a Licenţei de turism nr. 4361/2007, reinnoita in 15.04.2016, pentru agenţia de turism Inflight Travel, denumită în continuare Agenţia;

şi Turistul/Reprezentantul turistului, cu datele de identificare prezentate in bonul de comanda sau in voucher, bilet odihna, bilet excursie;

Au convenit la încheierea prezentului contract.  

I. Obiectul contractului

1.1. Obiectul contractului îl constituie vânzarea de către Agenţie a pachetului de servicii turistice înscris în voucher, bilet de odihnă, tratament, bilet de excursie, alt înscris anexat prezentului contract şi eliberarea documentelor de plată şi călătorie catre Turist.

II. Încheierea contractului

2.1. Deoarece procesarea unei rezervari consta in plasarea in prealabil a unei comenzi in site-ul agentiei, prezentul contract intra in vigoare odata cu confirmarea finala a rezervarii. Confirmarea disponibilitatii unei comenzi plasate in site nu reprezinta o rezervare. Comanda va deveni o rezervare ferma, iar conditiile prezentului contract vor intra in vigoare, dupa achitarea avansului minim sau integral, in functie de conditiile ofertei, si dupa transmiterea confirmarii finale de rezervare prin mijloacele convenite (ex: email, fax). In cazul in care furnizorul nu poate confirma rezervarea, suma achitata va fi restituita integral sau se vor propune variante alternative.

2.2. Contractul se încheie, după caz, în oricare din următoarele situaţii:

   a) în momentul semnării lui de către turist sau prin acceptarea condiţiilor contractuale de servicii turistice, inclusiv în cazul celor achiziţionate la distanţă prin mijloace electronice;
   b) în momentul în care turistul primeşte confirmarea scrisă a rezervării de la Agenţie, în cel mult 60 de zile calendaristice de la data întocmirii bonului de comandă. Este responsabilitatea agenţiei de turism de a informa turistul prin orice mijloace convenite în scris cu acesta (telefon, mail, fax etc.) dacă rezervarea pe care a solicitat-o s-a confirmat. Pentru procesarea unei rezervări de servicii, Agenţia poate solicita un avans de pana la 50 % din preţul pachetului sau plata integrală a contravalorii pachetului, în funcţie de data la care turistul solicită serviciile.
            b)1. În cazul în care conţinutul bonului de comandă nu diferă de conţinutul confirmării călătoriei turistice şi confirmarea s-a efectuat în termenul de 60 de zile calendaristice de la data semnării bonului de comandă, turistul care decide să renunţe la călătoria turistică datorează Agenţiei penalităţi conform cap. VI din prezentul contract.
            b)2. În cazul în care conţinutul bonului de comandă diferă de conţinutul confirmării călătoriei turistice primite în scris de la Agenţie sau dacă această confirmare nu s-a făcut în termenul de 60 de zile calendaristice de la data semnării bonului de comandă, turistul poate considera că voiajul nu a fost rezervat şi are dreptul la rambursarea imediată a tuturor sumelor deja plătite;
   c) în momentul eliberării documentelor de călătorie (voucher, bilet de odihnă şi/sau tratament, bilet de excursie etc.), inclusiv în format electronic, în cazul în care pachetele de servicii turistice fac parte din oferta standard a agenţiei de turism sau există deja confirmarea de rezervare din partea altor prestatori.

2.3. În cazul în care prezentul contract este pus integral la dispoziţia turistului sub formă de catalog, pliant, alte înscrisuri, site-ul Agenţiei sau alte mijloace de comunicare electronică (e- mail, fax etc.), obligaţia de informare a turistului este considerată îndeplinită prin înscrierea acestei informaţii în oricare dintre documentele de călătorie sau documentele fiscale furnizate de Agenţie, nefiind necesară încheierea în formă scrisă a contractului de comercializare a pachetelor de servicii turistice, respectiv dacă prezentul contract prezentat turistului în modalităţile prevăzute mai sus conţine clauzele prevăzute la art. 12 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 107/1999 privind activitatea de comercializare a pachetelor de servicii turistice, republicată. Informatiile si fotografiile prezentate in cataloagele, ofertele speciale, site-urile, materialele publicitare sunt orientative si au caracter informativ, fara insa a afecta calitatea si cantitatea serviciilor contractate de turist.

2.4. Contractul încetează de drept odată cu finalizarea prestării efective a pachetului de servicii turistice înscris în documentele de călătorie.

   III. Preţul contractului şi modalităţi de plată

3.1. Preţul contractului cuprinde costul serviciilor turistice efective conform bonului de comanda anexat la contract, comisionul Agenţiei şi TVA. Preţul si modalitatile de plata mai pot fi specificate in alte documente de călătorie, cataloage, pliante, alte înscrisuri puse la dispoziţie turistului, site-ul Agenţiei, oferta transmisa prin e-mail turistului, alte mijloace de comunicare electronică şi/sau pe factură.

3.2. Modalităţi de plată:

       3.2.1. La încheierea contractului se percepe un avans de minim 50% din preţul stabilit sau, după caz, plata integrală a contravalorii pachetului de servicii turistice.
       3.2.2. În cazul în care la încheierea contractului s-a perceput un avans, plata finală se va face astfel:
             a) pentru serviciile turistice care necesită confirmare din partea prestatorilor, conform termenelor de plată comunicate de Agenţie în scris prin bonul de comandă sau alte mijloace de comunicare;
             b) pentru serviciile turistice care nu necesită confirmare din partea prestatorilor, conform termenelor de plată comunicate de Agenţie în scris prin bonul de comandă sau alte mijloace de comunicare;
       3.2.3. Plata serviciilor turistice se va efectua prin virament bancar sau depunere numerar intr-unul din conturile bancare ale Agentiei, deschise la Banca Transilvania Cluj, pentru
beneficiar SC Vianet Shop SRL, Cluj-Napoca 400566, Aleea Brates 5 / 23, jud. Cluj, Romania, CUI RO21060064, J12/686/2007:

– pentru plati in RON: RO36BTRL06701202E31507XX;

– pentru plati in EURO: RO11BTRL06704202E31507XX

3.3. Plata serviciilor turistice externe aferente contractului se poate efectua într-o singură monedă, în valuta specificată în contract sau în RON la cursul de referinţă al BNR din ziua efectuarii platii la care se adauga un comision de risc valutar de 2%.

3.4. Pentru serviciile interne plata se face in RON. Preturile specificate in valuta se vor calcula in RON la cursul BNR din ziua efectuarii platii la care se adauga un comision de risc valutar de 2%.

3.5. Nerespectarea de către turist a termenelor de plată da dreptul agentiei sa rezilieze contractul si sa solicite despagubiri pentru daunele suferite. 

IV. Drepturile şi obligaţiile Agenţiei

4.1. Agenţia se obligă să furnizeze turistului un bon de comandă, numai în situaţia solicitării unor pachete de servicii turistice care nu fac parte din oferta proprie/standard a agenţiei de turism şi care necesită confirmarea rezervării din partea altor prestatori. În cazul solicitării unor pachete de servicii turistice care se regăsesc în oferta proprie a agenţiei de turism sau în cazul în care există deja confirmare asupra rezervării din partea altor prestatori, Agenţia poate furniza turistului un bon de comandă, dacă consideră necesar.

4.2. În cazul modificării uneia dintre prevederile esenţiale ale contractului, cum ar fi: serviciile incluse în pachet, datele de călătorie, modificarea categoriei unităţii de cazare, Agenţia are obligaţia de a informa turistul cu cel puţin 15 zile înainte de data începerii călătoriei, exceptie fac cazurile de suprarezervare (OVERBOOKING, situatie in care prestatorii de servicii vand mai multe locuri de cazare decat locurile de care dispun) efectuate de catre furnizori / prestatorii de servicii, care nu pot fi controlate de catre agentie, prevazute sau evitate.

În cazurile prevăzute la pct. 4.7 lit. b) şi c), informarea se va face în timp util pentru a permite turistului să decidă începerea călătoriei.

In cazul situatiilor de OVERBOOKING, situatie care nu putea fi anticipata sau prevenita si care nu-i poate fi imputabila Agentiei, Agentia va informa, in cel mai scurt timp, turistul cu privire la noile conditii ale pachetului de servicii turistice, Turistul avand dreptul sa opteze pentru: a) acceptarea noilor conditii ale contractului; b)pentru rezilierea fara penalitati a contractului (cu rambursarea sumelor achitate conform contractului, dar fara a avea dreptul la despagubiri suplimentare). Daca situatia de OVERBOOKING intervine dupa inceperea calatoriei turistice, Agentia, prin intermediul agentiei tour-operatoare (daca este cazul), va pune la dispozitia turistilor spatii de cazare similare sau superioare ca si categorie si conditii de confort, iar în cazul în care nu se pot asigura decat spatii de categorie inferioara, la intoarcerea in tara, se va rambursa diferenta de pret.

4.3. În cazul achiziţionării unui pachet de servicii turistice având în componenţă şi asigurarea transportului pe cale aeriană, transportatorul aerian, fără a cere acordul agenţiei de turism care derulează programul turistic, are dreptul de a modifica orele de zbor. Prin urmare, Agenţia nu este răspunzătoare pentru decolarea/aterizarea avioanelor la o altă oră decât cea înscrisă în programul turistic. Pentru aceste întârzieri, compania aeriană este obligată să asiste turiştii conform Regulamentului (CE) nr. 261/2004 al Parlamentului European şi al Consiliului din 11 februarie 2004 de stabilire a unor norme comune în materie de compensare şi de asistenţă a pasagerilor în eventualitatea refuzului la îmbarcare şi anulării sau întârzierii prelungite a zborurilor şi de abrogare a Regulamentului (CEE) nr. 295/91, implementat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.912/2006. Orice problemă privind operarea zborului şi acţiunile adiacente acestuia intră în competenţa şi responsabilitatea transportatorului, biletul de avion reprezentând contractul între pasager şi transportator. În cazul acestor pachete de servicii turistice, ziua de plecare şi ziua de sosire nu sunt considerate zile turistice, acestea fiind destinate transportului.

4.4. În situaţia achiziţionării unui produs de tip croazieră, linia de croazieră poate modifica, din motive ce ţin de siguranţa navigării, numărul cabinei şi locaţia acesteia pe punţi (o punte inferioară, una superioară, mai spre pupa sau spre prova etc.), doar cu o cabină de aceeaşi categorie ca cea rezervată iniţial, caz în care turistul nu va fi despăgubit în niciun mod având în vedere că este vorba de acelaşi tip de cabină ca şi cel rezervat.

4.5. Agenţia poate modifica preţul contractului în sensul majorării sau micşorării, după caz, arătând totodată modul de calcul al majorărilor sau micşorărilor de preţ ale contractului şi numai dacă modificarea are loc ca urmare a variaţiilor costurilor de transport, a redevenţelor şi a taxelor aferente serviciilor de aterizare, debarcare/îmbarcare în porturi şi aeroporturi, a taxelor de turist ori a cursurilor de schimb valutar aferente pachetului de servicii turistice contractat. Preţurile stabilite în contract nu pot fi majorate, în niciun caz, în cursul celor 20 de zile calendaristice care preced data plecării.

4.6. În cazul în care, după începerea călătoriei turistice, o parte importantă din serviciile turistice prevăzute în contract nu este realizată sau Agenţia constată că nu le va putea realiza, aceasta este obligată:

      a) să ofere turistului alternative corespunzătoare în vederea continuării călătoriei turistice fără majorarea preţului, respectiv serviciile turistice oferite să fie de aceeaşi calitate şi cantitate;
      b) să restituie turistului sumele ce reprezintă diferenţa dintre serviciile turistice achitate şi cele efectiv prestate în timpul călătoriei turistice;
      c) în cazul în care nu pot fi oferite turistului alternative corespunzătoare sau acesta nu le acceptă din motive întemeiate, să asigure fără costuri suplimentare transportul retur al turistului la locul de plecare ori în alt loc agreat de acesta şi, după caz, despăgubirea pentru serviciile neprestate.

Partile convin ca sensul expresiei „o parte importanta din serviciile turistice” este acela potrivit caruia servicii cu o valoare mai mare decat jumatate din valoarea prezentului contract nu poate fi prestata, din cauze obiective.

4.7. Agenţia este răspunzătoare pentru buna executare a obligaţiilor asumate prin contract, cu excepţia următoarelor cazuri:

      a) când neîndeplinirea sau îndeplinirea defectuoasă a obligaţiilor asumate prin contract se datorează turistului;
      b) când neîndeplinirea obligaţiilor se datorează unor cauze de forţă majoră sau unor împrejurări pe care nici Agenţia, nici prestatorii de servicii nu le puteau prevedea sau evita, inclusiv, dar fără a se limita la: modificarea companiei aeriene, de orar sau de itinerar, întârzieri în traficul mijloacelor de transport, defectarea mijlocului de transport, accident, blocaje, lucrări sau reparaţii pe drumurile publice), neîndeplinirea grupului minim ca urmare a unor renunţări de ultimă oră sau a neobţinerii vizelor pentru toţi participanţii. Agenţia nu este răspunzătoare pentru prejudiciile cauzate turistului ca urmare a întârzierilor curselor (inclusiv charter), a pierderii de bagaje şi a altor împrejurări care revin exclusiv în sarcina transportatorului în temeiul actelor normative specifice si nu este obligata sa ramburseze contravaloarea serviciilor achizitionate;
      c) când neîndeplinirea obligaţiilor se datorează unui terţ care nu are legătură cu furnizarea serviciilor prevăzute în contract, iar cauzele care au determinat neîndeplinirea obligaţiilor au un caracter imprevizibil şi inevitabil.

4.8. Agenţia are obligaţia să furnizeze în scris turistului sau prin orice mijloace de comunicare electronice convenite în scris cu turistul (e-mail, fax, sms etc.), cu 3 zile înainte de data plecării, următoarele informaţii:
      a) orarele, locurile escalelor şi legăturile, precum şi, după caz, locul ce urmează să fie ocupat de turist în fiecare dintre mijloacele de transport incluse in contract / comanda (mai putin avion). In cazul curselor charter, de regula,compania aeriana utilizata este la alegerea touroperatorului, in functie de gradul de ocupare realizat, aceasta poate fi schimbata. Orarul de zbor in cazul curselor charter are caracter informativ si poate suferi modificari, acesta va fi comunicat de catre Agentie;
      b) denumirea, sediul/adresa, numerele de telefon şi de fax, adresele de e-mail ale reprezentanţei locale a organizatorului şi/sau a detailistului ori, în lipsa acestora, un număr de apel de urgenţă care să îi permită contactarea organizatorului şi/sau a detailistului;
      c) pentru călătoriile minorilor neînsoţiţi de părinţi, informaţii care să permită părinţilor stabilirea unui contact direct cu copilul sau cu responsabilul de la locul cazării copilului;
      d) obligaţiile turistului prevăzute la 5.11, 5.12 şi 5.14.

4.9. Agenţia parte în contract este obligată să acorde prompt asistenţă turistului aflat în dificultate, în cazul situaţiilor de forţă majoră sau al unui eveniment pe care nici agenţia de turism, nici furnizorul sau prestatorul de servicii, cu tot efortul depus, nu îl puteau prevedea sau evita.

4.10. Clasificarea hotelurilor si a pensiunilor din oferta Agentiei este prezentata conform informatiilor furnizate de catre unitatile de cazare si prestatorii directi de servicii si poate fi subiectul schimbarii clasificarii oficiale, independenta de vointa Agentiei, in intervalul de timp dintre efectuarea rezervarii si inceperea sejurului. Daca modificarea clasificarii va fi adusa la cunostinta Agentiei aceasta are obligatia de a informa turistul in cel mai scurt timp cu privire la modificarile aparute, in toate celelate cazuri situatia nu poate fi imputabila agentiei.
4.11. Alocarea camerelor catre clienti se face strict de catre receptia hotelului, in afara de cazul in care a fost confirmata si platita la rezervare un anumit tip de camera, nominalizat expres in documentele de cazare cu numar/ pozitia/ vedere in unitatea de cazare. Agentia nu este responsabila de distribuirea camerelor in unitatile de cazare.

V. Drepturile şi obligaţiile turistului

5.1. În cazul în care turistul nu poate să participe la călătoria turistică independent de motivele care stau la baza imposibilităţii de participare, acesta poate să cesioneze contractul unei terţe persoane care îndeplineşte toate condiţiile aplicabile pachetului de servicii turistice contractat, cu obligaţia de a anunţa în scris Agenţia cu cel puţin 5 zile înaintea datei de plecare. În acest caz, între turistul care nu poate participa la călătoria turistică contractată (cedentul), terţa persoană (cesionarul) şi agenţia de turism (debitor cedat) urmează a se încheia un contract de cesiune cu privire la pachetul de servicii turistice contractate şi cesionate. Responsabilitatea încheierii contractului de cesiune revine, după caz, fie cedentului, fie cesionarului, şi niciodată agenţiei de turism (debitorului cedat). Turistul care cedează pachetul său de servicii, precum şi cesionarul sunt responsabili în mod solidar la plata preţului călătoriei şi a eventualelor costuri suplimentare apărute cu ocazia acestei cedări. Costurile suplimentare pot depasi pretul calatoriei / serviciilor turistice initiale. Pentru călătoriile individuale, în cazul în care mijlocul de transport este avionul, transferul poate fi efectuat numai dacă există posibilitatea transferării locului de zbor. In cazul ofertelor speciale, oferte Inscrieri Timpurii – Early Booking sau Nerambursabil – Non-refundable etc, cesionarea contractului este posibila doar daca aceasta se face in perioada de valabilitate a ofertei speciale si doar cu acordul furnizorului de servicii in prealabil, in caz contrar cesionarea nefiind posibila.

5.2. În cazul sejururilor de odihnă şi/sau de tratament cu locul de desfăşurare în România, turistul are obligaţia să respecte următorul program de acordare a serviciilor: cazarea se face, de regulă, la ora 18:00 a zilei de intrare şi se termină, de regulă, la ora 10:00 a zilei de ieşire înscrise pe documentele de călătorie (voucher, bilet de odihnă şi/sau tratament, bilet de excursie etc.). Eventualele costuri suplimentare generate de neeliberarea spaţiilor de cazare până cel târziu la orele specificate mai sus cad în sarcina exclusivă a turistului.

5.3. În cazul în care preţurile stabilite în contract sunt majorate cu peste 10%, indiferent de motivele majorării, turistul poate rezilia/denunţa unilateral contractul fără nicio obligaţie faţă de Agenţie, acesta având dreptul la rambursarea imediată de către Agenţie a sumelor plătite, inclusiv comisionul.

5.4. Turistul este obligat să comunice Agenţiei în termen de 5 zile calendaristice de la primirea înştiinţării prevăzute la cap. IV pct. 4.2 modificarea prevederilor esenţiale ale contractului sau în timp util înainte de începerea călătoriei, iar în cazul în care se aplică clauzele prevăzute în cap. IV pct. 4.7 lit. b) şi c), hotărârea sa de a opta pentru:

      a) rezilierea/denunţarea unilaterală a contractului fără plata penalităţilor; sau
      b) acceptarea noilor condiţii ale contractului.

5.5. În cazul în care turistul decide să participe la călătoria asupra căreia s-au operat modificări în condiţiile cap. IV pct. 4.2 se consideră că toate modificările au fost acceptate şi turistul nu poate solicita despăgubiri ulterioare datorate modificărilor de acest tip.

5.6. În cazul în care turistul reziliază/denunţă unilateral contractul în temeiul pct. 5.4 sau Agenţia anulează călătoria turistică înaintea datei de plecare, turistul are dreptul:

      a) să accepte la acelaşi preţ un alt pachet de servicii turistice de calitate echivalentă sau superioară, propus de Agenţie;
      b) să accepte un pachet de servicii turistice de calitate inferioară propus de Agenţie, cu rambursarea imediată a diferenţei de preţ, în sensul rambursării diferenţei de preţ dintre cele două pachete turistice, la momentul încheierii noului contract de prestare de servicii;
      c) să i se ramburseze imediat toate sumele achitate în virtutea contractului.

5.7. În toate cazurile menţionate la pct. 5.6, turistul are dreptul să solicite Agenţiei şi o despăgubire, al cărei cuantum poate fi stabilit prin acordul comun al părţilor sau în baza unei hotărâri a instanţei de judecată, pentru neîndeplinirea prevederilor contractului iniţial, cu excepţia cazurilor în care:

      a) anularea s-a făcut datorită nerealizării numărului minim de persoane menţionat în contract, iar Agenţia a informat în scris turistul cu cel puţin 15 zile calendaristice premergătoare datei plecării;
      b) anularea s-a datorat unui caz de forţă majoră (circumstanţe imprevizibile, independente de voinţa celui care le invocă şi ale căror consecinţe nu au putut fi evitate în ciuda oricăror eforturi depuse, în aceasta nefiind incluse suprarezervările, caz în care responsabilitatea revine companiei aeriene sau unităţii de cazare) sau unor cauze dintre cele prevăzute la cap. IV pct. 4.7 b);
      c) anularea s-a făcut din vina turistului.

5.8. Turistul are dreptul să rezilieze/denunţe unilateral în orice moment, în tot sau în parte, contractul, iar în cazul în care rezilierea/denunţarea unilaterală îi este imputabilă este obligat sa despăgubească Agenţia pentru prejudiciul creat acesteia, conform prevederilor cap. VI, cu excepţia cazurilor de forţă majoră definite conform legii. Despăgubirea se poate ridica la maximul preţului pachetului de servicii turistice contractat.

5.9. In cazul situatiilor de OVERBOOKING, situatie care nu putea fi anticipata sau prevenita si care nu-i poate fi imputabila Agentiei, Agentia va informa, in cel mai scurt timp, turistul cu privire la noile conditii ale pachetului de servicii turistice, Turistul avand dreptul sa opteze pentru: a) acceptarea noilor conditii ale contractului; b)pentru rezilierea fara penalitati a contractului (cu rambursarea sumelor achitate conform contractului, dar fara a avea dreptul la despagubiri suplimentare). Daca situatia de OVERBOOKING intervine dupa inceperea calatoriei turistice, Agentia, prin intermediul agentiei tour-operatoare (daca este cazul), va pune la dispozitia turistilor spatii de cazare similare sau superioare ca si categorie si conditii de confort, iar în cazul în care nu se pot asigura decat spatii de categorie inferioara, la intoarcerea in tara, se va rambursa diferenta de pret.

5.10. În cazul în care turistul alege să se mute la un alt hotel decât cel contractat iniţial şi achitat, responsabilitatea financiară a renunţării îi aparţine. Agenţia va rezolva cerinţele turistului în limita posibilităţilor, eventualele diferenţe de preţ urmând a fi suportate de către turist. Dacă turistul solicită schimbarea hotelului, structurii camerelor sau a oricărora dintre servicii, aceasta echivalează cu rezilierea contractului, cu aplicarea penalităţilor prevazute la capitolul VI la momentul respectiv, şi încheierea unui nou contract. Orice crestere a numarului de nopti a sejurului turistilor trebuie solicitat cu cel putin 24 de ore lucratoare inainte de data initiala de incepere a sejurului si poate deveni valabila doar cu acordul hotelului / prestatorilor directi de servicii. Confirmarea cazarii la acelasi pret este posibila numai dupa acceptul in prealabil al furnizorului.

5.11. Turistul este obligat să achite la recepţia unităţii hoteliere taxa de staţiune, taxa de salubritate, precum şi alte taxe locale, fără a putea pretinde despăgubiri sau returnarea sumelor de la Agenţie, exceptand cazurile in care taxele de statiune se achita in prealabil prin intermediul agentiei si vor fi mentionate pe documentul de calatorie (voucher).

5.12. Turistul este obligat să prezinte la recepţia unităţii hoteliere actele sale de identitate si ale celorlalti participanti la calatorie pe care ii reprezinta in contract, precum şi documentul de călătorie eliberat de Agenţie (voucher, bilet de odihnă şi/sau de tratament etc.), în vederea acordării serviciilor turistice. În cazul în care turistul beneficiază de bilete de odihnă şi tratament, este obligat să prezinte la recepţia unităţii hoteliere bilet de trimitere de la medicul de familie şi dovada plăţii contribuţiilor pentru asigurări sociale, la zi.

5.13. Turistul ia la cunoştinţă că serviciile pe care le achiziţionează fără ca acestea să facă parte din contractul cu agenţia de turism sunt în stricta responsabilitate a prestatorului local, sunt guvernate de legislaţia ţării de destinaţie, iar agenţia de turism nu are nicio responsabilitate asupra prestaţiilor în cauză.

5.14. Dacă pentru efectuarea călătoriei este necesară îndeplinirea de către turist a unor formalităţi suplimentare (de exemplu, călătoria împreună cu minori, situaţia în care numele turistului este schimbat ca urmare a căsătoriei/desfacerii ei etc.), acesta are obligaţia de a îndeplini toate cerinţele legale. Pentru o informare optimă, Agenţia recomandă şi consultarea site-ului Poliţiei de Frontieră. În cazul în care turistul nu îşi respectă obligaţia de a se informa cu privire la formalităţile suplimentare necesare în vederea efectuării călătoriei care nu sunt în sarcina Agenţiei (de exemplu, în cazul călătoriei cu minori, împuternicire din partea părintelui sau reprezentantului legal ce nu îl însoţeşte sau orice alte documente suplimentare – enumerarea fiind exemplificativă), Agenţia este exonerată de orice răspundere în cazul imposibilităţii efectuării călătoriei.

5.15. Agenţia de turism recomandă turiştilor contactarea acesteia cu 24 de ore înainte de plecare pentru reconfirmarea detaliilor de îmbarcare (orar de zbor, loc de îmbarcare etc.).

5.16. În cazul în care o singură persoană angajează servicii pentru un număr mai mare de turişti, condiţiile contractuale se extind în mod automat asupra întregului grup pentru care au fost rezervate serviciile.

5.17. In cazul in care la receptie se vor prezenta mai multe persoane decat cele mentionate in voucherul emis de agentie sau vor aparea neconcordante cu privire la varstele declarate ale copiilor, turistul este obligat sa achite cheltuielile suplimentare sau sa accepte refuzul de a nu putea caza persoanele ce nu au fost mentionate in rezervare/voucher. Agentia nu raspunde pentru persoanele nedeclarate sau datele de nastere eronat comunicate, daca actele de identitate prezentate la receptie nu corespund cu cele mentionate in voucher, responsabilitatea revine turistului in rezolvarea situatiei.

5.18. Neprezentare la unitatea de cazare: “No Show”. In situatia in care turistul este in imposibilitatea de a se prezenta la unitatea de cazare in ziua de incepere a sejurului specificata in documentele de cazare (voucher/biler de odihna si tratament), acesta este obligat sa anunte in cel mai scurt timp posibil Agentia, iar in cazul in care acest lucru nu este posibil –  sa anunte imediat hotelierul. Agentia va face tot posibilul pentru a pastra rezervarea la aceeasi unitate de cazare, incepand cu cea mai apropiata data de intrare posibila, turistul suportand eventualele penalizari ce ar putea fi solicitate de catre hotel .  In cazul in care agentia sau hotelierul nu sunt informati in prealabil in timp util, camera poate fi eliberata fiind considerata “No Show” (definit mai sus ca neprezentare la cazare), iar sumele achitate vor fi retinute ca si penalizare conform contractului.

5.19. In momentul cazarii, daca este cazul, turistul trebuie sa solicite receptionerului tarifele extra (actualizate la data inceperii sejurului) ale serviciilor si facilitatilor (exemple, fara a se limita la: utilizare minibar/frigider, seif, aer conditionat, prosoape la piscina, sezlonguri piscina, plaja, bar pe plaja, acces Internet, servicii neincluse in programul de masa, bauturi sau divertisment achitat la Agentie, etc), pentru care hotelierii sau prestatotii directi de servicii incaseaza sume suplimentare.

5.20. Turistul este obligat să folosească mijloacele de transport, camera de hotel şi bunurile din dotarea acesteia ca un bun proprietar şi potrivit destinaţiei lor. Agenţia nu se face vinovată de eventualele pagube produse sau vătămări suferite de turist ca urmare a nerespectării acestui alineat. Turistul este obligat sa achite orice paguba materiala produsa hotelului direct reprezentantilor hotelului inainte de eliberarea camerelor. Turistul este obligat sa respecte politica hotelului cu privire la prestarea serviciilor (de alimentatie, orarul de deschidere a diverselor spatii de relaxare etc.) si sa aiba un comportament adecvat fata de personalul si angajatii unitatii hoteliere, hotelul isi rezerva dreptul de a anula orice prestare de servicii in cazul in care clientul nu se poate angaja intr-un comportament adecvat si civilizat, in acest caz agentia nu poate decat sa incerce medierea conflictului si incercarea de restituire a sumei achitate de client.

5.21. Turistul are obligaţia să respecte locul, data şi ora plecării atât la dus, cât şi la întors, precum şi locurile, datele şi orele stabilite pe parcursul programului turistic contractat. Toate cheltuielile şi daunele produse ca urmare a nerespectării de către turist a prevederilor privind locurile de întâlnire şi orarele vor fi suportate de către acesta.

5.22. În cazul în care turistul care a intrat pe teritoriul statului în care se realizează pachetul de servicii turistice refuză să se mai întoarcă în România şi autorităţile din ţara respectivă fac cheltuieli de orice natură cu acesta, turistul respectiv are obligaţia de a suporta toate aceste cheltuieli.

VI. Renunţări, penalizări, despăgubiri

6.1. În cazul în care turistul renunţă din vina sa la pachetul de servicii turistice care face obiectul prezentului contract, el datorează Agenţiei penalizări după cum urmează:

6.1.1. În cazul serviciilor turistice externe (cu locul de desfasurare in afara Romaniei), penalizările sunt de:

      a) 30% din preţul pachetului de servicii, dacă renunţarea se face cu cel putin 45 de zile calendaristice înainte de inceperea derularii serviciilor;
      b) 50% din preţul pachetului de servicii, dacă renunţarea se face cu 31-44 de zile calendaristice înainte de inceperea derularii serviciilor;
      c) 100 % din preţul pachetului de servicii, dacă renunţarea se face într-un interval de 0- 30 zile calendaristice (inclusiv) înainte de inceperea derularii serviciilor sau prin neprezentarea la program;
      d) 100 % din preţul pachetului de servicii, în cazul în care turistul a achiziţionat pachetul de servicii turistice din cadrul programului de Oferte Speciale (Early Booking, Oferte Speciale, Last Minute, Black Friday, non-Refundable – servicii nerambursabile, etc.), pachete ce se desfasoara in perioada Sarbatorilor legale (Craciun, Revelion, Paste, etc.) sau bilete de avion sau de autocar, indiferent de data la care turistul solicită renunţarea. Orice modificare adusa unei rezervari aflate in Oferta Speciala se va face cu acordul furnizorului de servicii, iar daca aceasta modificare este permisa, atunci confirmarea rezervarii se va face la disponibilitatea existenta din momentul modificarii si la tariful din acel moment, de cele mai multe ori anulandu-se reducerea initiala.
     
e) Modificarile aduse comenzii initiale (perioada, hotel, numar si tip de camere, clienti) sunt acceptate doar cu acordul furnizorului de servicii in caz contrar sunt considerate anulari si se penalizeazaconform conditiilor contractuale mentionate la 6.1. Confirmarea modificarilor aduse unei comenzi se va face la disponibilitatea existenta si tariful valabil in momentul modificarii. Orice modificare adusa unei rezervari confirmate poate implica plata unei taxe de modificare din partea furnizorului de servicii. Daca turistul intentioneaza sa modifice una din componentele rezervarii (perioada, hotel, tip camera, etc.) si exista o astfel de taxa, aceasta se va comunica turistului de catre agentie inaintea efectuarii modificarii, iar modificarea se va opera dupa acordul prealabil al turistului cu privire la aceasta taxa si achitarea taxei respective.

   6.1.2. În cazul serviciilor turistice interne (cu locul de desfasurare in Romania), penalizările sunt de:

      a) 25 % din preţul pachetului de servicii, dacă renunţarea se face cu mai mult de 35 zile calendaristice înainte de data începerii sejurului;
      b) 100 % din preţul pachetului de servicii, dacă renunţarea se face într-un interval mai mic de 20 zile calendaristice înainte de data începerii sejurului;
      c) 100 % din preţul pachetului de servicii, în cazul în care turistul a achiziţionat pachetul de servicii turistice din cadrul programului de Oferte Speciale (Early Booking, Oferte Speciale, Last Minute, Black Friday, non-Refundable – servicii nerambursabile, etc.), pachete ce se desfasoara in perioada Sarbatorilor legale (Craciun, Revelion, Paste, etc.) sau bilete de avion sau de autocar, indiferent de data la care turistul solicită renunţarea. Orice modificare adusa unei rezervari aflate in Oferta Speciala se va face cu acordul furnizorului de servicii, iar daca aceasta modificare este permisa, atunci confirmarea rezervarii se va face la disponibilitatea existenta din momentul modificarii si la tariful din acel moment, de cele mai multe ori anulandu-se reducerea initiala.
      d) Modificarile aduse comenzii initiale (perioada, hotel, numar si tip de camere, clienti) sunt acceptate doar cu acordul furnizorului de servicii in caz contrar sunt considerate anulari si se penalizeazaconform conditiilor contractuale mentionate la 6.1. Confirmarea modificarilor aduse unei comenzi se va face la disponibilitatea existenta si tariful valabil in momentul modificarii. Orice modificare adusa unei rezervari confirmate poate implica plata unei taxe de modificare din partea furnizorului de servicii. Daca turistul intentioneaza sa modifice una din componentele rezervarii (perioada, hotel, tip camera, etc.) si exista o astfel de taxa, aceasta se va comunica turistului de catre agentie inaintea efectuarii modificarii, iar modificarea se va opera dupa acordul prealabil al turistului cu privire la aceasta taxa si achitarea taxei respective.

6.2. Conditiile de anulare/penalizare indicate la 6.1. sunt standard si se aplica in toate cazurile, cu exceptia celor in care programul valorificat / confirmat are propriile reguli de anulare/penalizare (ex: croaziere, destinatii exotice, sisteme automate de rezervari cu conditii de anulare/penalizare proprii, etc) . Pe langa penalitatile indicate mai sus, turistul va suporta si eventualele taxe (ex: taxa pentru obtinerea vizelor), daca acestea nu sunt incluse in valoarea contractului.

6.3. În cazul în care turistul care a contractat un pachet de servicii turistice cu Agenţia şi a achitat un avans nu se prezintă în termenul specificat în bonul de comandă sau în termenul comunicat în scris, pentru a achita ratele aferente sau restul de plată, contractul se consideră reziliat de drept, iar Agenţia are dreptul de a anula rezervările efectuate în beneficiul turistului cu reţinerea penalizărilor prevăzute la pct. 6.1.

6.4. Pentru biletele de odihnă şi/sau de tratament cumpărate prin organizaţii sindicale, Agenţia va face restituiri numai în baza cererilor de renunţare contrasemnate şi ştampilate de reprezentantul organizaţiei sindicale.

6.5. În cazul în care o ambasadă refuză să acorde viza de intrare pentru efectuarea pachetului de servicii, turistului i se vor reţine toate taxele datorate de Agenţie prestatorilor direcţi, precum şi cheltuielile de operare proprii acesteia.

6.6. Penalizările echivalente cu cele indicate la pct. 6.1.1 lit. c) sau d), respectiv 6.1.2 lit. b) sau c) se aplică şi în cazul în care turistul nu ajunge la timp la aeroport sau la locul de plecare/destinaţie, dacă nu poate pleca în călătorie pentru că documentele personale necesare în vederea efectuării călătoriei nu sunt conforme normelor legale sau este în imposibilitatea de a părăsi teritoriului ţării, din alte motive ce ţin de persoana acestuia.

6.7. Turistul trebuie să depună în scris cererea de renunţare la pachetul de servicii turistice la Agenţia la care a achitat serviciile si sa obtina de la Agentie  un numar de inregistrare a cererii de renuntare. În caz contrar, cererea de renunţare nu este luată în considerare.

6.8. Daca apar in cazul turistului/turistilor afectiuni medicale grave inainte de inceperea sejurului sau in timpul sejurului, se vor anunta Agentiei in cel mai scurt timp posibil, iar documentatia justificativa emisa de catre institutiile sanitare abilitate legata de afectiunea aparuta se vor transmite in cel mai scurt timp Agentiei. Fiecare caz in parte va fi tratat cu maxima seriozitate si disponibilitate din partea Agentiei, iar Agentia va face tot posibilul pentru recuperarea sumelor pentru serviciile neprestate, urmand sa returneze turistului aceste sume imediat dupa recuperarea lor de la prestator. Agentia nu poate garanta recuperarea sumelor in situatia anterior mentionata.

6.9. Daca anularea se opereaza dupa emiterea biletului de transport (de avion sau autocar) se vor percepe penalizari conform regulilor companiei aeriene sau transportatorului care a validat biletul respectiv. Agentia  nu isi asuma nicio responsabilitate pentru eventualele embargouri, raniri, stricaciuni, pierderi, intarzieri sau iregularitati cauzate pasagerului de anulari sau intreruperi ale calatoriei datorate vremii nefavorabile, grevelor, razboiului sau oricarei alte cauze aflate in afara propriului control. Vaccinarile care sunt necesare pentru anumite destinatii sau in anumite perioade intra in responsabilitatea si cheltuiala personala a pasagerului.

6.10. Daca turistii sunt nevoiti sa paraseasca unitatea de cazare, din motive intemeiate, mai devreme decat termenul contractat, nu au posibilitatea sa isi recupereze banii pentru noptile de cazare neconsumate, decat cu acordul conducerii unitatii de cazare/ prestatorului direct de servicii. In astfel de situatii, turistii sunt obligati sa solicite managerului de receptie sau a celui de serviciu, un document scris care confirma data/ora check out-ului (iesirii din unitatea de cazare) si acceptul unitatii sa nu penalizeze noptile de cazare neconsumate. In aceste situatii, agentia va intocmi un dosar care se va prezenta furnizorului, urmand ca acesta sa transmita decizia finala sau refuzul rambursarii.

6.11. Agenţia va acorda despăgubiri în funcţie de gradul de nerespectare a obligaţiilor din contract, despagubiri ce nu pot depasi pretul pachetului de servicii turistice prevazut in contract.

6.12. Agenţia nu răspunde în situaţii de grevă, conflicte politice şi de război, catastrofe, de pericol public, atac terorist, embargou internaţional, precum şi în cazul în care companiile aeriene stabilesc limite de răspundere. Toate aceste situaţii care nu sunt imputabile niciunei părţi se consideră situaţii de forţă majoră şi exonerează de răspundere Agenţia.

6.13. Toate sumele menţionate la pct. 6.1, 6.2, 6.3, 6.5 şi 6.6 se vor reţine de către Agenţie din avansul sau preţul total al pachetului de servicii turistice achitat de turist, fără a fi necesară intervenţia instanţelor de judecată.

VII. Reclamaţii

7.1. În cazul în care turistul este nemulţumit de serviciile turistice primite, acesta are obligaţia de a întocmi o sesizare în scris la faţa locului, clar şi explicit, cu privire la deficienţele constatate, legate de realizarea pachetului de servicii turistice contractat, ce se va transmite prompt atât reprezentantului Agenţiei, cât şi prestatorului de servicii turistice (conducerii hotelului, restaurantului, reprezentanţilor locali ai turoperatorului). Sesizarea va fi depusa in timpul perioadei de sejur, la Receptia hotelului. Sesizarile depuse ulterior catre Agentie/Hotel/Restaurant nu vor fi luate in considerare. In cazul imposibilitatii solutionarii problemei pe cale amiabila, acest document de sesizare trebuie semnat de reprezentantii unitatii de cazare pentru a confirma faptul ca s-a luat cunostinta de catre conducerea hotelului despre problemele aparute si ca acestea nu au fost solutionate pe cale amiabila. Sesizarile depuse ulterior catre Agentie/Hotel/Restaurant nu vor fi luate in considerare.
Datele de contact ale Agenţiei:

Telefon: 0751133888

Fax: 0364733306

E-mail: office@inflight-travel.com

7.2. Atât Agenţia, cât şi prestatorul de servicii turistice vor acţiona imediat pentru soluţionarea sesizării. În cazul în care sesizarea nu este soluţionată sau este soluţionată parţial, turistul va transmite Agenţiei o reclamaţie în scris, impreuna cu sesizarea de la unitatea de cazare, în termen de maximum 2 zile calendaristice de la data iesirii din unitatea de cazare, urmand sa ceara de la Agentie un numar de inregistrare al reclamatiei. In termen de 30 de zile calendaristice, Agentia ii va comunice turistului despăgubirile care i se cuvin, după caz. Agentia isi rezerva dreptul de a nu lua in considerare nicio reclamatie transmisa dupa trecerea celor 2 zile calendaristice de la data iesirii din unitatea de cazare. Vor fi luate in considerare numari reclamatiile facute in nume personal. Nu vor fi acceptate reclamatiile facute in numele mai multor persona ela finalul derularii serviciilor/ programului turistic, despre care Inflight Travel – Sc Vianet Shop SRL nu a fost informata in scris la data producerii evenimentului reclamat.

   VIII. Asigurări

8.1. Turistul este asigurat pentru rambursarea cheltuielilor de repatriere şi/sau a sumelor achitate de acesta, în cazul insolvabilităţii sau falimentului Agenţiei, la Societatea de Asigurare Omniasig VIG SA,  cu sediul în Aleea Alexandru, nr. 51, Sector 1, Bucuresti, inmatriculata la RC Bucuresti, sub nr. J40/10454/2001, CUI 14360018, telefon 021.405.74.20, polita de asigurare seria I nr. 30266  valabilă până la data de 27.08.2016 este afişată pe pagina web a agenţiei de turism https://www.superegipt.ro/contact.

8.2. Condiţiile în care turistul va fi despăgubit de către societatea de asigurare sunt:

8.2.1. În cazul în care Agenţia nu efectuează repatrierea turistului, acesta are obligaţia de a anunţa imediat societatea de asigurare prin telefon, fax sau e-mail. În această situaţie societatea de asigurare nu are obligaţia de a achita imediat contravaloarea cheltuielilor de repatriere, ci de a le rambursa după întoarcerea turistului în România, în condiţiile poliţei de asigurare încheiate între Agenţie şi societatea de asigurare.

8.2.2. În cazul în care turistul solicită Agenţiei contravaloarea sumelor achitate şi/sau a cheltuielilor de repatriere, acesta trebuie să trimită documentele justificative către Agenţie prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire. Turistul are obligaţia să păstreze fotocopii de pe respectivele documente justificative. Turistul poate solicita Agenţiei rambursarea sumelor achitate şi/sau a cheltuielilor de repatriere în termen de 15 (cincisprezece) zile calendaristice de la data încheierii derulării pachetului de servicii turistice sau de la data repatrierii.

8.2.3. Turistul are obligaţia de a notifica societăţii de asigurare, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire, în legătură cu solicitarea adresată Agenţiei privind rambursarea sumelor achitate şi/sau a cheltuielilor de repatriere, în termen de 5 (cinci) zile calendaristice de la data confirmării de primire prevăzute la pct. 8.2.2.

8.2.4. În cazul în care, în termen de 15 (cincisprezece) zile calendaristice de la data confirmării de primire a documentelor justificative de către Agenţie, turistul nu a primit sumele solicitate de la aceasta, are loc evenimentul asigurat.

8.2.5. În termen de 10 (zece) zile calendaristice de la data producerii evenimentului asigurat, turistul are obligaţia de a transmite societăţii de asigurare, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire, cererea de despăgubire însoţită de documentele justificative.

8.2.6. Documentele justificative constau în principal în:

      a) contractul de comercializare a pachetului de servicii turistice;
      b) confirmările de primire precizate la 8.2.2, 8.2.3 şi 8.2.5;
      c) fotocopiile de pe documentele de plată a avansului (chitanţe, ordine de plată etc.), în cazul cererilor de rambursare a sumelor achitate de turist;
      d) fotocopiile de pe documentele de transport şi cazare, în cazul cererilor de rambursare a cheltuielilor de repatriere. Societatea de asigurare are dreptul să solicite turistului şi alte documente justificative.

8.2.7. Despăgubirea nu poate depăşi suma achitată de turist în contractul de comercializare a pachetului de servicii turistice şi nici sumele necesare repatrierii acestuia, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.

8.2.8. Despăgubirea va fi plătită în termen de 30 (treizeci) de zile calendaristice de la data primirii de către societatea de asigurare a documentelor justificative de la turist.

8.2.9. În cazul în care, după plata despăgubirii, Agenţia plăteşte debitul către turist, acesta are obligaţia de a restitui asiguratorului despăgubirea primită, în termen de 5 (cinci) zile lucrătoare de la data primirii de la Agenţie a sumelor reprezentând debitul.

8.2.10. Facultativ, turistul are posibilitatea încheierii unui contract de asigurare, care să acopere taxele de transfer, sau a unui contract de asistenţă care să acopere taxele de repatriere în caz de accidente, de boală sau deces, a unui contract de asigurare pentru bagaje, a unui contract de asigurare pentru servicii medicale la destinaţie ori a unei asigurări storno sau altor tipuri de asigurări de călătorie. Agenţia recomandă încheierea unei asigurări storno pentru acoperirea eventualelor penalităţi de anulare. Turistul se poate informa în agenţii despre cazurile acoperite de asigurarea storno, aceasta putând fi încheiată în agenţia de turism de unde acesta a achiziţionat pachetul de servicii turistice, dacă Agenţia oferă acest tip de serviciu.

8.3. Agenţia nu se face vinovată de eventuala nerespectare a obligaţiilor stipulate în poliţele de asigurare contractate prin intermediul Agenţiei, deoarece aceasta este doar intermediar între turist şi asigurator.  

IX. Documentele contractului se constituie ca anexă la acesta şi sunt următoarele:

      a) voucherul, biletul de odihnă/tratament, biletul de excursie, bonul de comandă, după caz;
      b) programul turistic, în cazul acţiunilor turistice;
      c) cataloage/pliante/oferte/alte înscrisuri/etc. ale Agenţiei puse la dispoziţia turistului, în format tipărit sau pe suport electronic.

X. Dispoziţii finale

10.1. Prezentul contract a fost încheiat în două exemplare, câte unul pentru fiecare parte.

10.2. Comercializarea pachetelor de servicii turistice se va face în conformitate cu prevederile prezentului contract şi cu respectarea prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 107/1999 privind activitatea de comercializare a pachetelor de servicii turistice, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 631/2001 u modificarile ulterioare.

10.3. Toate unităţile de cazare, precum şi mijloacele de transport sunt clasificate de către organismele abilitate ale ţărilor de destinaţie, conform procedurilor interne şi normativelor locale, acolo unde acestea există, care diferă de la o ţară la alta şi de la un tip de destinaţie la altul.

10.4. Turistul declară că Agenţia de turism l-a informat complet cu privire la condiţiile de comercializare a pachetelor de servicii turistice în conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 107/1999, republicată. Prin semnarea acestui contract sau prin acceptarea pachetelor de servicii turistice, inclusiv în cazul celor achiziţionate la distanţă prin mijloace electronice, turistul îşi exprimă acordul şi luarea la cunoştinţă cu privire la condiţiile generale de comercializare a pachetelor de servicii turistice, în conformitate cu oferta agenţiei de turism. De asemenea, turistul consimte ca oricare din comunicarile/ informatile Agentiei Inflight Travel sa ii fie trimise prin posta/email/fax, la adresele/ numerele indicate in comanda initiala.

10.5. Litigiile apărute între părţi se rezolvă pe cale amiabilă, în caz contrar părţile înţeleg să se adreseze instanţelor de judecată competente.

10.6. Contractul va fi interpretat conform legilor din România.


Contactati-ne. Opinia dumneavoastra este importanta pentru noi. Va rugam sa ne contactati pentru intrebari sau observatii legate de acesti termeni si conditii sau orice informatii postate pe siteul www.superegipt.ro si va vom raspunde in cel mai scurt timp posibil.

Actualizat in 16 Ianuarie 2020

 

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.